איך לעבוד עם מעגל החיים

המטרה של עבודה עם מעגל החיים היא זיהוי המצוי והרצוי בחיי המתאמנ/ת.

באופן כללי, ולאורך כל תהליך האימון, זיהוי שני הווקטורים הללו, הכרחיים להתקדמות בתהליך ולעבודה ממוקדת. אנחנו מבינים מה קיים היום, מזהים את הרצוי בהיבטים השונים של החיים ובונים יחד את הדרך.

אז קדימה לעבודה:

  1. העבודה מתחילה בהזמנת המתאמנ/ת להגדיר את מידת שביעות הרצון שלו/שלה בכל פלח. עדיף שעבודה זו תיעשה בבית. במידה ולא נעשתה, ניתן לעשות זאת במפגש.
  2. לאחר שהמתאמנ/ת מילא/ה את המדדים. אנו נזמין להתבוננות כללית על המעגל:

איך הרגשת כשמילאת את מעגל החיים, האם משהו התחדד בעקבות ההתבוננות, האם גילית משהו חדש? האם כשאת/ה מסתכל/ת על המעגל עכשיו, משהו מתעורר בך?

עם איזה פלח התחלת? ולמה?

האם היו פלחים שהיה יותר קשה למלא, האם היו פלחים שהיה יותר קל? ולמה?

  1. להזמין את המתאמן/ת להעביר קו פנימי בין הנקודות ולהראות למתאמן/ת שהמעגל הפנימי מאוד לא מאוזן מה שמצביע על כך שבאופן כללי החיים מאוד לא מאוזנים.
  2. לבדוק עם המתאמן/ת האם יש איזה שהוא פלח שאם יעשה בו שינוי משמעותי השינוי ישפיע על עוד 2-3 פלחים וזה יאזן יותר את המעגל. זה לא חייב להיות הפלח עם רמת שביעות הרצון הנמוכה ביותר. אין בהכרח קשר בין הדברים.
  3. לאחר שנבחר הפלח להתחיל לבדוק מה יש בו היום.
  • מה מאפשר את רמת שביעות הרצון בפלח זה היום? מה 'יש' שמאפשר את זה לא מה 'אין' שגורם לכך שיהיה נמוך! מה המצב המצוי!!!
  • לאן זה יעלה אם יתבצע השינוי? מה זה אומר בפועל? ואח"כ מה זה עשר ושתים עשרה באותו פלח. לזהות את המצב הרצוי!!!
  • לעבור לפלחים הנוספים שיושפעו מהשינוי ולעשות את אותה עבודה כנ"ל.
  • להשלים את התמונה המיטבית ולהקריא אותה.
  1. לעבור לפלח בו רמת שביעות הרצון הגבוהה ביותר ולבדוק מה מאפשר את זה, מי הוא/היא שם, מאיזה מקום הוא/היא פועל/ת ולזהות עוצמות, כישורים, ערכים וכו'.
  2. לחזור לתמונה המיטבית ולהזמין את המתאמן/ת לבחור 2-3 משימות לשבוע הקרוב, אשר יקדמו אותו/ה להשגת תמונה מיטבית הזו. חשוב מאוד שהמשימות תהיינה ברורות, עם תאריך מדויק. לדוגמא: "אתה רוצה להעלות את רמת שביעות הרצון שלך בפלח כסף. היום זה 3, לאן אתה רוצה להעלות את זה השבוע? נגיד ל- 4. מה אתה צריך לעשות השבוע כדי להעלות את זה מ3 ל-4? מתי את/ה עושה את זה? איך? מה את/ה צריכה להיות כדי שזה יקרה? במקום הזה ניתן להזמין את המתאמן/ת להתחבר לחוזקות שזיהינו בפלח עם רמת שביעות הרצון הגבוהה ביותר.

 

בהצלחה!

השארת תגובה