איך לשפר תקשורת בזוגיות

 

"יצירת אמנה זוגית איננה 'עוד' טיפול משפחתי, היא חזון המזמין גברים ונשים, לשנות את הריקוד הזוגי כולו, באמצעות יצירת תקשורת שוויונית המתחילה במיניות.

לא אחת כאשר אני נשאלת כמה ילדים יש לי ואני עונה 4 , מתרוממות מולי גבות במבט משתהה: מאותו הבעל? כאשר אני מאשרת אני יודעת שתגיע השאלה הבאה: ואתם עדיין יחד? לצערי לא, אני עונה בכנות, אבל היום אני יודעת שהתובנות והדרך שגיבשתי, הובילו אותי אל אהבת חיי.

ההשתהות אינה זרה לי, היא תולדה של מצבה העגום של הזוגיות בארץ ובעולם. הקשר בין נשים וגברים נתון בבעיה זה למעלה מדור. שיעור הגירושין היציב יחסית בעשורים האחרונים, מראה שהופעת הטיפול הזוגי בשנות החמישים לא הניבה עד כה תוצאות של ממש בחייהם של כשליש מהזוגות, שצפו בנישואיהם מתפוררים.

מעבר לתא המשפחתי האישי, המציאות משקפת טלטלה ובקשה לשכתוב מחדש של מערכות היחסים בין גברים ונשים, לצד מתן קול וחשיפה ליחסי הכוח שהיו עד כה מושתקים באי נוחות. כמות הולכת וגוברת של תלונות על הטרדות ופגיעות מיניות, קמפיינים מתוקשרים המעודדים דיונים והתנגדויות, אינם מאפשרים לאיש או אישה להישאר אדישים. המציאות מבקשת להשתנות והיא מכוונת עמוק לבטן הרכה ומתחת לה – למיניות, לדרך בה היא מעוצבת ומוסדרת ולהשפעה של הגדרות אלו על התפיסה העצמית של כל אחד ואחת מאיתנו ועל מערכות היחסים כולן. 

 

השארת תגובה