יצירת אמנה זוגית לשינוי הריקוד כולו

"יצירת אמנה זוגית איננה 'עוד' טיפול משפחתי, היא חזון המזמין גברים ונשים, לשנות את הריקוד הזוגי כולו, באמצעות יצירת תקשורת שוויונית המתבוננת ומתהווה מתוך המיניות.

מבט על מצבה העגום של הזוגיות בארץ ובעולם, מסמן שהדרכים שנוסו עד כה, כדי לשנות את התקשורת הבינאישית, מובילות למבוי סתום. משהו מאוד בסיסי מבקש שינוי ואנחנו יכולים לזהות אותו במקומות נוספים – בבחירה של נשים לגלות פנים והשמיע קול חזק וברור בנושא פגיעות והטרדות מיניות, בעלייה במספר הנשים המתמודדות ונבחרות לתפקידים בחירים ולאחרונה לראשויות המוניציפליות ובבחירה של גברים להצטרף למאבקים וליוזמות לשינוי. צירוף המקרים שיצרתי כאן, אינו שרירותי. יש קשר הדוק בין ביטוי מיני לביטוי אישי, בין מיניות לקול. הקשר המיני יכול ללמד אותנו על תפיסת העצמי של בני הזוג, על מערכת יחסי הכוח, תפקידי המין, יכולת או אי יכולת ביטוי ועוד ועוד ועוד. המציאות מבקשת להשתנות והיא מכוונת עמוק לבטן הרכה ומתחת לה – למיניות, לדרך בה היא מוסדרת כיום, ולהשפעה של הגדרות אלו על התפיסה העצמית של כל אחד ואחת מאיתנו ועל מערכות היחסים כולן.

בחינת המיטה הזוגית, היא מרחב מופלא לזיהוי 'המוקשים' וכמובן, לבנייה מחודשת של תקשורת אינטימית מייטיבה ומודעת המביאה בחשבון היבטים של ביטוי אישי, חירות ושיוויון. אני מכנה זאת, בניית אמנת זוגית – לשינוי הריקוד הזוגי כולו.

לא אחת כאשר אני נשאלת כמה ילדים יש לי ואני עונה 4 , מתרוממות מולי גבות במבט משתהה: מאותו הבעל? כאשר אני מאשרת אני יודעת שתגיע השאלה הבאה: ואתם עדיין יחד? לצערי לא, אני עונה בכנות, אבל היום אני יודעת שחקירת הנושא שכללה מחקר מקיף לתיזה, התובנות והדרך האישית שעברתי, הובילו אותי למודל המופלא הזה ואל אהבת חיי.

להמשך קריאה כנסו לכתבה – גברים ונשים מערכת יחסים בתהליכי שינוי

 

השארת תגובה